Wednesday, September 11, 2013

افشای اسناد سیا از زرادخانه سلاحهای شیمیایی اسرائیل

افشای اسناد سیا از زرادخانه سلاحهای شیمیایی اسرائیل 10:00 | 20\06\1392
مجله آمریکایی فارین پالیسی اسناد جمع آوری شده از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره زرادخانه سلاحهای شیمایی و بیولوژیکی اسراییل را فاش کرد






بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) نشریه آمریکایی " فارین پالسی" روز دوشنبه گذشته اسناد جمع آوری شده سازمان سیا را فاش کرد که براساس آن آمریکا شواهد و مدارکی دراختیار دارد که نشان می دهد رژیم صهیونیستی در دهه 1980 زرادخانه هسته ای در اختایر داشته و مرکز تولید گاز اعصاب و انباری برای ذخیره این گازها دارد.
افشای این اسناد در زمانی صورت گرفته است که در حال حاضر دولت بشار اسد متهم به استفاده از سلاحهای شیمیایی است و این در حالی است که دولت سوریه این اتهامات را رد می کند و هیچ شواهد و مدارکی علیه این دولت برای استفاده از سلاحهای شیمایی وجود ندارد. دولت آمریکا به بهانه این ادعا در تدارک جنگ به کشور سوریه است.
بر اساس اسناد سیا که مربوط به سال 1983 است، رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه 300 سلاح هسته ای در دهه 60 و 70 میلادی ساخته است، همچنین مخفیانه اقدام به توسعه و گسترش زرادخانه سلاحهای شیمایی و بیولوژیکی نمود. طبق گزارش این نشریه، مراکز تولید تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی پیشرفته رژیم صهیونیستی که توسط ماهواره های جاسوسی آمریکا تصویربرداری شده بودند، در منطقه دیمونا در استان جنوبی و در صحرای نقب واقع در سرزمینهای اشغالی قرار دارد.
براساس گزارش فارین پالیسی، "آونر کوهن" مورخ اسراییلی در کتاب سال 1988 خود با عنوان "اسراییل و بمب" نوشته که دیوید بن گورین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بطور محرمانه در زمان جنگ سال 1956 بین مصر و اسراییل دستور ساخت زرادخانه سلاحهای هسته ای را داده بود. سازمان سیا نیز معتقد است که اسراییل کار ساخت سلاحهای شیمایی را تا اواخر دهه 1960 یا اوایل 1970 شروع نکرده بود. فعالیتهای هسته ای رژیم صهیونیستی برغم تولید صدها کلاهک هسته‌ای هرگز مورد بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نگرفته است.
افشای اسناد سیا درحالی است که به گفته "فرانسیس پرین"، رئیس آژانس اتمی فرانسه در دهه 1950 و 1960، فرانسه به اسرائیل در توسعه سلاح های هسته ای آنهم برخلاف خواسته های ایالت متحده كمك مي كرد. پروژه ساخت بمب اسرائیل در واقع "با هدف استفاده از آن علیه آمریکایی ها(منافع آنها)" صورت مي پذيرفت نه به اين معني که اسرائیل می خواست از آن برای حمله به ایالت متحده(در آن زمان) استفاده كند، بلکه با هدف دارا بودن تنها زرادخانه هسته ای در خاور میانه–به قدرتي دست يابد كه ایالت متحده آمریکا ديگر در برابر اسرائيل نياستد حتي اگر سياست هاي اسرائيل برخلاف منافع آمريكا باشد به همین دلیل،اسرائیل مصمم به جلوگیری از شكل گيري هر گونه رقیب، در دستیابی به تسلیحات هسته ای در منطقه است تا بدين طريق انحصار آن را در اختيار داشته و بتواند در منطقه به زورگويي سياسي خود و جلب همراهي اجباري آمريكا ادامه دهد.

No comments:

Post a Comment